زمان جاری : جمعه 09 آبان 1399 - 1:20 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 4
نویسنده پیام
razavigsm
آفلاین

ارسال‌ها : 1
عضویت: 13 /6 /1399
چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم؟
زمانی که فعالیت خود در زمینه بازاریابی را شروع می کنید، ممکن است فکر کنید که ترافیک همه چیز است!
حتما تصور می کنید که شرکت های بزرگ چه تعداد بازدیدکننده در روز خواهند داشت. اما نمی توان ملاک موفقیت را تنها به بازدیدکننده ارتباط داد.
آژانس تبلیغاتی جی ادز ماهانه 20 هزار بازدیدکننده از طریق جستجوی گوگل دارد و این رقم رو به افزایش است. اما باید بدانید که همانند سایر شرکت ها ما هم در استراتژی های خود اشتباهاتی انجام داده ایم.
بازاریابی دشوار است، بنابراین چرا باید بخواهید به دنبال آدم های اشتباهی بروید؟ این موضوع باعث می شود که زمان و هزینه بسیاری را مانند کسب و کارهای متعددی از دست بدهید.


تعیین مخاطب هدف قدم اساسی برای موفقیت هر شرکت یا شغل است، مخصوصا زمانی که می‌خواهید شروع کنید.

بهتر است قبل از اینکه چگونگی یافتن مخاطب هدف را بدانید، به شما بگوییم که در این مقاله چه چیزی یاد می گیرید:
  • مخاطب هدف چیست؟[*]تفاوت بین مخاطب هدف و پرسونا[*]اهمیت انتخاب درست مخاطبین هدف[*]چگونگی تعیین مخاطب هدف: 6 سوال برای کمک به شما[*]ایجاد محتوای اختصاصی برای مخاطبین خود
مخاطب هدف چیست؟
مخاطبین هدف به مصرف کننده هایی گفته می شوند که کمپانی ها و کسب و کارها بازاریابی خود را مستقیما برای آگاهی آنها از خدمات و محصولات انجام می دهند.
به نظرم این جمله به اندازه کافی سخت است. پس اجازه دهید به بیانی ساده تر مخاطب هدف را معنی کنم.
هدف اصلی شما این است که بازاری را هدف قرار دهید که با آنها ارتباط برقرار کنید. گروهی از افراد با تحصیلات، اهداف، انگیزه ها، مشکلات یکسان را هدف قرار می دهید که به خدمات یا محصول شما نیاز دارند.
به طور کلی شما می خواهید افرادی را به عنوان مخاطب هدف شناسایی کنید که از شما خرید کنند.
اگر افرادی را هدف قرار دهید که از شما خرید نکنند، شما تنها ترافیک سایت خود را افزایش داده اید! بنابراین سود کمی از این فعالیت دریافت می کنید. همچنین این موضوع باعث می شود به فکر فرو روید که چرا هیچ کدام از بازدیدکنندگان از شما خرید نمی کنند.
بهتر است قبل از اینکه چگونگی پیدا کردن مخاطب هدف خود را بدانید، با پرسونا آشنا شوید. به این خاطر که بسیاری از افراد آن را با مخاطب هدف اشتباه می گیرند. اگر شما هم این اشتباه را مرتکب شوید، فقط وقت خود را هدر داده اید!

تفاوت بین مخاطب هدف و پرسونا
بیشترین اطلاعات استفاده شده یک شرکت برای مشخص کردن مخاطبین هدف موارد زیر هستند:
  • سن[*]جنسیت[*]میزان تحصیلات[*]قدرت خرید[*]طبقه اجتماعی[*]موقعیت مکانی[*]عادات مصرف
یک مثال درباره مخاطب هدف بزنیم: یک خانم، بین 20 تا 30 سال سن، محل زندگی تهران، میزان تحصیلات – مدرک لیسانس، درآمد ماهانه بین 3 تا 5 میلیون تومان و با علایق دکور و مُد.
اگر شما یک کسب و کار را بدون شناختن مخاطبین هدف خود آغاز کنید، ممکن است رشد محدودی داشته باشید و از کارآفرینی خود ناامید شوید. مطمئنا نمی خواهید چنین اتفاقی برای شما رخ دهد.
بگذارید یک مثال دیگر بزنیم: فرض می کنیم که کسب و کار شما در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت دارد. بنابراین مخاطبین هدف شما بیزینس های بزرگ و کوچک و استارت آپ ها هستند. بنابراین شما نمی خواهید موتور سواران یا معلمان را تحت تاثیر قرار دهید.
یا اگر خدماتی در زمینه تولید محتوا و سئو ارائه می دهید، مطمئنا مخاطبین هدف شما کوهنوردان و ورزشکاران نیستند.
بنابراین به یاد داشته باشید که تلاش برای رسیدن به همه افراد برای اینکه فروش و سود خود را افزایش دهید بی فایده است. این کار فقط باعث بیشتر شدن هزینه ها شده و سود را کاهش می دهد.
حالا بیایید درباره پرسونا صحبت کنیم.
پرسونا


“به گفته ویکی پدیا پرسونا نوعی ماسک دست ساز است که فرد برای ایجاد نهایت تاثیرگذاری بر دیگران و پنهان کردن ماهیت حقیقی خود ابداع می کند.”

در بازاریابی، پرسونا پروفایل خریدارانی است که می توانند مشتریان ایده آل شما باشند.
پرسونا یک شخص است که ممکن است به چیزی که شما پیشنهاد می دهید علاقه مند باشد و به برند شما وصل شود. باید روی او تاثیر بگذارید تا به مشتری شما تبدیل شود.
پرسونا شامل تحقیقاتی بسیار عمیق تر و دقیق تر از مخاطب هدف است زیرا شامل موارد زیر است:
  • خصوصیات فردی[*]قدرت خرید[*]سبک زندگی[*]علایق[*]میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی[*]اطلاعات حرفه ای
یک مثال درباره پرسونا بزنیم: کامیار 22 سال دارد و نویسنده وبلاگ است. او در رشت – گیلان زندگی می کند. مدرک روزنامه نگاری دارد. دارای یک وبلاگ که پست های او مربوط به نکاتی درباره نویسندگی بهتر است. او تقریبا تمام رویدادهای نزدیک خود را دنبال می کند و با افراد فعال در زمینه کاری خود ملاقات می کند. به عنوان یک اینفلوئنسر مارکتینگ، کامیار خیلی به مواردی که مردم در صفحه شبکه اجتماعی اش می بینند اهمیت می‌دهد. او دوست دارد که در اوقات فراغت خود به تماشای فوتبال بپردازد و به باشگاه برود.


اگر بخواهیم تفاوت بین پرسونا و مخاطب هدف را مشخص کنیم، اینگونه می گوییم که مخاطب هدف به موارد کلی شناخته می شود، اما پرسونا بیشتر یک وضعیت خاص است.

اهمیت انتخاب درست مخاطبین هدف
یکی از اشتباهات بزرگی که اکثر کسب و کارها انجام می دهند و ما هم تا حدودی به آن سمت رفتیم، مشخص نکردن مخاطبین هدف است. به طور کلی بیشتر کسب و کارها فقط به فکر تولید محتوا هستند و روی تمامی افراد بازاریابی انجام می دهند تا ترافیک بیشتری جذب کنند.
اما این کار بیش از حد مبهم است. به عنوان مثال، هر کسی که ترافیک بیشتر می خواهد مناسب آژانس تبلیغاتی ما نیست.
ممکن است آنها بخواهند فقط در اینستاگرام و فیسبوک معروف شوند، که خیلی افراد زیادی هستند. اما این به ما کمک نمی کند دریافتی بیشتری داشته باشیم.
جالب است بدانید که افراد بیشتری به دنبال دریافت فالور اینستاگرام هستند تا اینکه بخواهند سئو یاد بگیرند.



از آنجا که متن کامل آموزش در این مطلب نمی گنجد برای مطالعه بخش ها اینجا کلیک کنید

پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 23:50
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS